Wokół Jeziora Żywieckiego

Wtorek, 2 czerwca 2009 · Komentarze(0)
Kategoria 50-75 km, wycieczka
Szybka popołudniowa przejażdżka wokół Jeziora Żywieckiego. Uroki trasy to mało ruchliwe drogi na odcinkach Buczkowice-Żywiec oraz Zarzecze-Wilkowice. O dziwo, te boczne drogi nawet do dobrym stanie, wiec jechało się bardzo przyjemnie :-)

Start z Bielska-Białej, kierujemy się na Szczyrk. Na rondzie w Buczkowicach jednak nie skręcamy w prawo, a jedziemy prosto. Zaczynają się boczne ulice i uliczki, które ciągną się kolejne 15km. Do Żywca dojechałem (bez jakiegoś specjalnego pośpiechu) po nieco ponad godzinie (ok. 63 min). W Żywcu musimy dostać się do centrum (ale radze skręcić dopiero na wylocie z miasta) - kierujemy się w stronę Suchej Beskidzkiej. W centrum, jak to zawsze ma miejsce - korki. Na szczęście rowerkiem da się bokiem wyminąć z 200. metrowy zator. Skręcamy w lewo (do Tresnej - znaki kierują na Suchą) i jazda pod kilka górek, które z pozoru tylko są straszne ;)

W Tresnej, przejeżdżamy zaporę i skręcamy w lewo, pod górę, kostką brukową. (Kostka kończy się po ok. 200m). Tą drogą zasadniczo dojedziemy do krajowej 69 (Bielsko-Żywiec), ale chcąc ominąć tłok (dużo tirów), kierujemy się w Zarzeczu na Bierną. Stamtąd do Łodygowic i Wilkowic (tu dość długi podjazd pod górę, skąd zaczyna się podjazd na Magurkę Wilkowicką, którą zdobyłem 27 kwietnia 2009 (wraz z tool'em, dla którego był to już kolejny podjazd na ten, mierzący 909 m n.p.m, szczyt). Z Wilkowic już główną drogą (69) jedziemy do Bielska, do domu ;-)

Byłą to jedna z moich najlepszych solo-wypraw. Mam nadzieję, że nie jeden raz (może w różnych wariantach) przejadę tą trasę.